by

Importanta acizilor grasi omega 3 si omega 6 pentru sanatatea ta

Omega 3 sunt acizi grasi esentiali pe care organismul nostru nu ii poate produce. Sunt esentiali pentru mentinerea sanatatii inimii deci sunt indicati in diabet deoarece este stiut ca la diabetici riscul aparitiei bolilor cardiovasculare este mult mai mare. Ajuta la mentinerea sanatatii inimii astfel:
  • reduc nivelul colesterolului si al trigliceridelor
  • reduc hipertensiunea arteriala
  • scad riscul infarctului de miocard si al atacului cerebral 
  • o serie de studii au demonstrat ca acestia reduc nivelu lipidelor din sange
  • influenteaza in mod benefic aparatul cardiovascular
De asemenea acizii grasi omega 3 sunt beneficii impotriva dementei senile si a depresiei, pot preveni cancerul de san si cel de colon. 

Surse de omega 3 pentru vegani:

  • seminte de in si de chia​
  • diverse tipuri de nuci 
  • alge
  • legume cu frunze verzi
  • seminte de dovleac
  • uleiuri din nuci si seminte
Un alt acid gras este omega 6. Acesta face exact inversul lui omega 3 in organism si anume favorizeaza aparitia inflamatiilor in organism. Acesti acizi numiti omega 6 nu sunt foarte sanatosi. Cei doi acizi grasi fac parte din categoria grasimilor poli nesaturate.

Surse de omega 6:

  • ulei din seminte de bumbac
  • ulei de porumb
  • ulei de floarea soarelui
  • ulei de sofran​
​Alte surse de grasimi sanatoase sunt grasimile mono nesaturate si anume:
  • alune, avocado, ulei de masline, ulei de rapita​
​Pentru o sanatate optima si pentru a reduce considerabil riscul aparitiei infarctului si cancerului este indicata o rata de consum de 4:1 , adica 4 omega 6 si 1 omega 3. E suficienta o portie de omega 3 la 4 portii de omega 6 pentru a te feri de aceste boli. Agizii grasi omega 3 ajunsi in organism se trensforma in doua enzime care anuleaza inflamatiile in organism.
Unul din cele mai sanatoase alimente pe care ni le ofera natura sunt semintele de in. Cantitatea zilnica recomandata de specialisti este 1-2 linguri de faina din seminte de in pentru toata viata. Faina din seminte de in o obtii prin macinarea semintelor in rasnita de cafea. Semintele intregi nu pot fi digerate de organism si mancate astfel nu aduc nici un beneficiu sanatatii.​ Ce este foarte interesant este ca faina din seminte de in oricat ai tine-o in cuptor nu se distrug acizii omega 3 din continutul ei. In schimb uleiul de in daca este incins si 1 secunda se distrug acesti acizi. 
​Din faina din seminte de in obtii oua vegane. Amesteca o lingura de faina si trei linguri de apa. Amesteci bine compozitia si o lasi sa stea 15 minute. Vei obtine un amestec lipicios, gelatinos foarte asemanator albusului de ou.
Cele mai recomandate tipuri de ulei pentru consum sunt uleiul de masline si uleiul de rapita.
Iata si o reteta de tort de clatite care contine acizii grasi omega 3

Surse de inspiratie:

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *