Hrisca

Hrisca nu este o cereala dar este superioara graului din multe puncte de vedere si anume:

  • contine mult mai putine glucide, contine cantitati mari de lizina (aminoacid esential), fier, seleniu si mai mult calciu dar nu contine gluten.

Datorita lipsei glutenului si datorita cantitatilor impresionante de antioxidanti este recomandata ca o alternativa la grau pentru cei care au o intoleranta la cereale. Se pare ca boabele de hrisca au o combinatie unica de flavonoizi si fitonutrienti care joaca rol de antioxidanti , prevenind procesul de imbatranire si protejand sistemul nervos.

Este cunoscut faptul ca aceasta planta consumata in mod regulat previne aparitia numeroaselor forme de cancer, a accidentului vascular si a bolii Alzheimer in principal datorita efectelor pe care le are asupra vaselor de sange.

Hrisca are un continut ridicat de fibre si magneziu, care este foarte important in functionarea corecta a sistemului cardiovascular , de aceea este adeseori recomandat in dietele celor care se confrunta cu probleme circulatorii sau hipertensiune. Hrisca stabilizeaza glicemia daca este consumata in mod regulat.

Hrisca poatr fi consumata sub mai multe forme. Spre exemplu, boabele se pot fierbe (la o parte de hrisca se adauga circa doua parti de apa) si apoi se pot adauga in salate, supe sau alaturi de legume si zarzavaturi sub forma de tocanita. De asemenea pot fi amestecate cu iaurt si fructe la micul dejun sau se pot fierbe in lapte cu miere. De asemenea se mai pot pune la fiert dupa ce au stat la inmuiat 2-3 ore. Se pun direct la fiert sau se caleste in ulei cu ceapa sau alte legume si apoi se pune la fiert timp de 15-20 minute, apoi se acopera pentu ca hrisca sa se umfle, iar boabele sa se desfaca.

Sursa: Legumele izvor de sanatate editura Lider.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *