Bun venit in lumea vegana.

Sper sa va placa cum am gandit acest blog si sper ca toate informatiile postate sa va fie de folos. Toate retetele sunt preparate si incercate de mine prima data si doar apoi postate.

by

Ardei umpluti

Azi am facut ardei umpluti vegani cu soia granule si orez basmati. Orezul basmati il folosesc pentru ca are un continut de carbohidrati mai mic, astfel incat ingrasa mai putin dacat alte tipuri de orez.Ardeii umpluti i-am combinat cu varza murata de la butoi si a iesit ceva delicios.Ingredientele pentru ardeii umpluti si modul de

Share
by

Placinte vegane umplute cu crema din tofu si avocado

Bunica mea facea cele mai bune placinte din lume. Saptamanal cocea in jur de 100 de placinte pentru toata familia. Facea placinte cu varza murata, cu cartofi, si cu dulceata, preferata mea. Imi aduc aminte cum stateam langa ea si abia asteptam sa fie gata prima placinta. Intotdeauna prima placinta era umpluta cu dulceata. Probabil

Share
by

Lipii cu iaurt si tofu afumat

Ingrediente:-450g faina integrala-o lingura faina de in-un varf de lingura ghimbir-1clingurita chimen macinat-sare roz dupa gust-o lingura oregano-5 linguri iaurt de soia-220 ml lapte vegetal-200g tofu afumat-3 linguri de maia naturala-o lingura tahini​Mod de preparare:Amesteci ingredientele uscate adica faina integrala, faina de in si condimentele. Razuiesti bucata de tofu afumat si o adaugi la compozitie.

Share
by

Branzoici vegane

​Ingrediente:500g faina integrala400 ml apa calduta25g drojdieun strop de sarevanilieo lingurita ghimbircoja razuita de lamaie2 linguri fructozao lingura faina de in2 linguri ulei vegetalMod de preparare:Pornesti cuptorul. Intr-un castron amesteci faina, ghimbirul, sarea, vanilia, coaja razuita de lamaie, fructoza, uleiul vegetal si drojdia activata. Drojdia o zdrobesti intr-un castronel cu o lingurita de fructoza si

Share
by

Importanta acizilor grasi omega 3 si omega 6 pentru sanatatea ta

​Omega 3 sunt acizi grasi esentiali pe care organismul nostru nu ii poate produce. Sunt esentiali pentru mentinerea sanatatii inimii deci sunt indicati in diabet deoarece este stiut ca la diabetici riscul aparitiei bolilor cardiovasculare este mult mai mare. Ajuta la mentinerea sanatatii inimii astfel:reduc nivelul colesterolului si al trigliceridelorreduc hipertensiunea arterialascad riscul infarctului de

Share
by

Placinte taranesti cu varza murata

​Varza este o leguma bogata in fitonutrienti si vitamine A,C si K, antioxidanti naturali care previn aparitia cancerului si a bolilor de inima prin neutralizarea radicalilor liberi.​Beneficiile consumului de varza:are foarte multe fibresucul de varza este indicat in tratamentul ulceruluiacidul folic din varza este extrem de benefic femeilor insarcinatefrunzele de varza au efecte antiinflamatorii si

Share
by

Covrigi cu chimen

Ieri m-am apucat de placinte cu varza murata din butoi, insa de cateva zile aveam o pofta nebuna de covrigi cu chimen. Asa ca am impartit aluatul in doua si am facut si covrigi si placinte. Mama ce bune au fost.Ingrediente:500g faina integrala350 ml apa calduta3 linguri maia naturalao lingurita sare roz de himalaya3 linguri

Share
by

Tort vegan ”Noaptea Pasiunii”

Am imprumutat reteta de la Martha Stewart. Am facut cateva modificari pentru a obtine un tort vegan. A iesit ceva delicios si potrivit pentru masa de sarbatori. Este un tort aspectuos si simplu de facut. Gustul wow, amarui de la cacao si ciocolata neagra, dulce si acrisor de la glazura de lamaie. Pentru un fan ciocolata

Share
by

Chiftele din legume

Azi mi s-a facut pofta de chiftele de cartofi. Zilele astea am tot experimentat retete pentru meniul de craciun. Vreau sa-ti arat cam ce ma gandesc eu ca inseamna meniu vegan de sarbatoare. Si tot experimentand mi s-a facut foame. Asa ca am facut rapid niste chiftelute din legume tot un experiment fiind si asta,

Share
by

Iaurt si branza de soia fermentate

​Am tot cautat prin magazine lactate vegane si am gasit foarte putine. Si cele putine gasite contin lucruri dubioase care nu-mi inspira prea mare incredere asa ca m-am lamurit. De aici mi-a venit si ideea experimentelor cu retete de lactate vegane. De ceva timp experimentez tot felul de retete de iaurt, de branza si mai nou

Share
by

Prajitura alb-negru

​O noua reteta in care incerc sa-ti arat cum poti sa folosesti aqua faba, eu o ador si sper sa-ti placa si tie. ​Ingrediente blat:· 16 linguri faina integrala· 2 linguri cacao· 1 lingurita scortisoara· ½ lingurita nucsoara· ½ lingurita ghimbir· 4 linguri fructoza· un pumn nuci maruntite· 1 lingurita bicarbonat de sodiu· 1 plic

Share
by

Tort curcubeu (raw)

​​Nucile si migdalele au beneficii de necontestat pentru sanatatea ta. Despre nuci ti-am mai povestit pe site, acum e randul migdalelor.Desi sunt mici, migdalele contin multe fibre si proteine, sunt o sursa importanta de fier, au un continut optim de calorii astfel pot fi consumate si in diete.Consumul regulat de migdale previne anemia si ajuta

Share
by

Chec cu nuci si fructe

Proprietatile nucilor:-nucile contin multe complexe de vitamina B (riboflavina, niacinul, thiaminul, acidul pantothenic, vitamina B6 si acid foliar);-nucile constituie o bogata sursa de minerale (mangan, cupru, potasiu, calciu, fier, magneziu, zinc si seleniu);-sunt o sursa foarte buna de vitamina E;-sunt extrem de bogate in acizi grasi monosaturati, precum este acidul oleic si o excelenta sursa

Share
by

Tiramisu raw la pahar

​Tiramisu clasic, este prajitura preferata a sotului meu. Pana acuma a mancat doar reteta clasica de tiramisu. Dupa ce a gustat prima lingurita din acest tiramisu primul lucru pe care la spus a fost ”ne faci si maine o portie ca e mai bun decat ce am mancat pana acuma”.Acelasi lucru l-am experimentat si cu

Share
by

Paella spaniola in varianta vegana

​Orezul integral are calitati nutritive net superioere orezului decorticat folosit in mod general de gospodine. Cele mai multe substante nutritive se gasesc in coaja care imbraca bobul de orez si care este inlaturata in urma prelucrarii industiale. Orezul decorticat, adica cel alb prelucrat industrial, nu contine vitamina B1, pe cind orezul integral contine complexul de

Share
by

Negresa cu dovleac

Ingrediente:· 6 linguri de faina slabesti mancand· 4 linguri faina de hrisca· o lingurita bicarbonat de sodiu· o lingurita praf de copt· 1-2 lingurite scortisoara· ½ lingurita nucsoara macinata· ½ lingurita cuisoare macinate· 2 linguri mari de cacao sau carob· 3 linguri ulei vegetal (eu am folosit ulei de rapita)· un pumn de coacaze negre

Share
by

Cascaval vegan delicios si sanatos

Sa faci cascaval vegan e foarte simplu, iti voi arata asta in reteta de mai jos. Cascavalul facut acasa mai are un avantaj major fata de cel cumparat si anume , nu contine nimic din ingredientele dubioase pe care fiecare dintre noi incercam sa le evitam.De ce sa te feresti:De exemplu pe eticheta vei putea

Share
by

Clatite vegane delicioase fara faina

Ingrediente:· 150g naut· 150g fasole mung· o lingura fulgi de ovaz· o lingura seminte de floarea soarelui crude· ½ lingurita ghimbir· 1 lingurita scortisoara· 1 lingura fuctoza· o cana lapte de soia· o lingurita carob sau cacao· putina sareAm lasat nautul si fasolea la inmuiat de azi pe maine. Le-am fiert apoi le-am lasat la

Share
by

Tort raw de ciocolata si coacaze

​Ieri am avut pofta de un desert raw. Pentru ca am gasit la piata coacaze delicioase m-am hotarat sa fac un delicios tort raw cu coacaze. Rezultatul fenomenal. Gustul de poveste. L-am testat pe membrii familiei care nu sunt vegani deloc. Au fost surprinsi, cum un tort vegan si mai ales crud poate fi atat

Share
by

Inghetata de ciocolata si mango

Pentru ca afara este o caldura ametitoare m-am gandit ca ai putea sa te racoresti putin cu o inghetata delicioasa si unde mai pui ca e si foarte sanatoasa.Ingrediente inghetata ciocolata:· 2 banane coapte congelate· o lingura mare carob sau cacao raw· 50 ml lapte de cocosMod de preparare:Tai bananele felii si le pui la

Share
by

Sarmale vegane

Ingrediente:· 150g linte· 150g hrisca· 100g ciuperci· un pumn de seminte de floarea soarelui· o ceapa medie· un catel de usturoi· un morcov· sare de himalaya dupa gust· piper proaspat macinat dupa gust· ½ lingurita boia afumata· o lingura sos de soia· o capatana de varza· patrunjel verde tocat· frunze de telina tocate· o lingura

Share
by

Proteina vegetala sau proteina animala

​Iata eterna dilema: este proteina vegetala o proteina completa si de calitate ? Daca ai renuntat la carne si produse de origine animala, ce mananci? Am fost intrebata acest lucru de cateva ori in ultimii trei ani de cand am trecut la veganism. Tu cu ce traiesti? Cu ce te hranesti? Te simti bine? Nu

Share
by

Inghetata de banane si zmeura cu toping de ciocolata

Pentru ca e foarte cald afara, m-am gandit ca ar fi binevenita o inghetata. Si ce e mai bun si mai sanatos decat o inghetata vegana. Bucura-te si tu de acest deliciu.Ingrediente:​o banana coapta congelataun pumn de zmeura congelata2-3 linguri lapte de cocosIngrediente toping:o lingura mare corob sau cacao organicao lingura xilitol pudra3-4 linguri apamigdale

Share
by

Tort delicios cu fructe de padure si caise

Ingrediente blat:​10 linguri mari de faina integrala de secara2 linguri mac macinat optionalo lingurita bicarbonat de sodiuo lingurita praf de copt5 linguri fructozaun varf de lingurita sare de himalaya2 oua vegane (2 linguri faina de in, adica seminte de in macinate si 6 linguri de apa)100 ml ulei, eu am folosit ulei de rapita200 ml

Share
by

Bile raw-mov

Ingrediente: doi morcovi mov o cana amestec de nuci si migdale 1/2 cana nuca de cocos razuita un pumn de coacaze negre uscate o lingura sirop de agave raw o lingurita unt de cocos o ligurita scortisoara 1/2 lingurita ghimbir pudra 1/2 lingurita nucsoara pudra Mod de preparare: Razuieste morcovii pe razatoarea cu gauri mai

Share
by

Cum sa faci cel mai gustos unt vegan

Ingrediente:250ml unt de cocos topit100ml lapte de soia2 linguri ulei de rapitao lingurita otet de meresare de himalaya dupa gust, eu am pus o lingurita2 linguri lecitina de soia lichida, daca nu gasesti lichida e buna si cea granule doar ca vei avea nevoie de 4 linguriMod de preparare:Pui toate ingredientele in ordinea de mai

Share
by

Burger vegan

Ingrediente:chifla din faina integralapastila de burger (eu am folosit-o pe cea din reteta anterioara din compozitia de falafel)salata de cruditati din varza rosie, castravete, ardei gras rosu, praz, rosii cherry, ulei de susan, otet de orez, sare himalayacrema de tofu cu marar preparata din tofu natur, o legatura de marar, zeama de la 1/2 lamaie,

Share
by

Mini cheesecake cu zmeura

​Ingrediente blat:· 200g migdale· 150g curmale· ½ baton de vanilie· putina sare de himalaya​Pui curmalele pentru cateva minute in apa calda la inmuiat. Pui migdalele in procesator si mixezi pana migdalele sunt macinate dar nu foarte fin. Adaugi restul ingredientelor si mixezi pana obtii o compozitie lipicioasa, cam 1-2 minute. Am impartit compozitia in 12

Share
by

Tort raw de cartof dulce si nuci

Ingrediente blat: un cartof dulce mare 200 g nuci romanesti 8 buc curmale ½ lingurita ghimbir 2 lingurite scortisoara ½ lingurita nucsoara 1 lingura unt de cocos Mod de preparare: Am pus curmalele in apa calduta pentru 30 minute. Am curatat si apoi am razuit cartoful dulce. Am pus toate ingredientele in procesatorul de alimente

Share
by

Barcute de ardei rosu si dovlecel

Ingrediente crema de tofu si leurda: o cutie tofu afumat o legatura leurda zeama de la ½ lime 1 lingura ulei de masline putin praz Mod de preparare: Am pus toate ingredientele in robotul pentru maruntit si am mixat pana am obtinut o pasta 2-3 minute. Daca trebuie poti sa  opresti robotul din cand in

Share
by

Lapte de cocos facut in casa

Ingrediente: 2 nuci de cocos 1,5 l apa calduta Indulcitor natural optional semintele din ½ pastaie de vanilie optional Mod de preparare: Atunci cand cumpar nuca de cocos o aleg scuturand-o sa simt lichidul din interior. Daca nu se simte lichidul aleg alta care are lichid. Nuca de cocos are trei puncte negre pe un

Share
by

Beneficiile xylitolului

Xylitolul este un produs natural care se gaseste in concentratii mici in fibrele multor legume si fructe, iar in concentratii ceva mai mari in coceanul de porumb, in scoarta unor copaci, sau in cojile de nuci sau de alune. El a fost descoperit aproape simultan in Germania si Franta la sfarsitul secolului al XIX-lea, dar

Share
by

Crumble de mere

Despre xylitol: Xylitolul este un produs natural care se gaseste in concentratii mici in fibrele multor legume si fructe, iar in concentratii ceva mai mari in coceanul de porumb, in scoarta unor copaci, sau in cojile de nuci sau de alune. Datorita continutului scazut in calorii (2.4 kcal, cu 40% mai putin decat zaharul), xylitolul

Share
by

Taietei cu legume

Ingrediente: 150g taietei chinezesti din orez un sfert de varza ciuperci, eu am folosit galbiori ardei copti o ceapa rosie medie ardei iute 2 catei de usturoi sare de himalaya frunze de pareunjel uscat zeama de la jumatate de lime piper proaspat macinat ulei de masline Mod de preparare: Am pus galbiorii,varza taiata in felii

Share
by

Unt de arahide

Ingrediente: 200g arahide crude O lingura zahar de mesteacan 2 linguri ulei de masline O lingura carob Jumatate de lingurita scortisoara Putina sare de himalaya

Share
by

Chiftele de linte si quinoa

Ingrediente: • O cana de linte • O mana de quinoa • O ceapa • Un catel de usturoi • 2-3 cartofi mov (depinde de marime) • O mana de seminte de floarea soarelui • Doua linguri de faina integrala • Sare de himalaya • Chimen • Boia • Piper

Share
by

Asocierea adecvată a alimentelor

Asocierea adecvată a alimentelor Poate ajuta organismul să ardă mai eficient grăsimile. Poate asigura absorbția maximă a substanțelor nutritive, a enzimelor și a proteinelor. Poate preveni eructațiile, balonarea, formarea gazelor intestinale și indigestia. Poate remedia și preveni cele mai multe probleme corelate cu obezitatea.

Share